• Erkend leerbedrijf
  • Voorwaarden
  • Voorwerk
  • Sierpleister
  • Gladpleister
  • Schuurwerk
  • Betonlook
  • Spuitpleister
  • Lijsten/ornamenten
  • Buitenwerk
  • Overige

>>>>>>> HIER KUNT U ONDERSTAANDE ALS PDF Downloaden

 

Algemene aannemings- en leveringsvoorwaarden voor het stucadoorsbedrijf.

Overwegende dat onder aannemer wordt verstaan: de aannemer van stucadoorswerk, dan onder stucadoorswerk of stucadoorswerkzaamheden mede afbouwwerkzaamheden wordt verstaan;

1.     A.    DAGGELDWERK
1.    Reclames kunnen, met redenen omkleed, slechts binnen drie weken na het verzenden van de nota worden ingediend. Na de termijn vervalt de aansprakelijkheid voor het geleverde werk en de mogelijkheid de juistheid van de nota te betwisten.
2.    Indien de betaling niet geschied binnen 30 dagen na dagtekening der nota, wordt het verschuldigde bedrag, verhoogd met incassokosten, ad minimaal 10% beschikt.
3.    Indien de opdrachtgever tussentijdse betalingsverplichtingen niet nakomt, is de aannemer bevoegd het werk stil te leggen, onverminderd zijn recht op vergoeding van schade, kosten en interesten.
4.    Bij niet nakoming van de gestelde betalingsverplichtingen is de opdrachtgever na de 30-ste dag na dagtekening der nota een rente van 1% per maand verschuldigd.
5.    De hierna onder 1.B. op te nemen artikelen 2, 3, 4, 6, 7 en 9 alsmede 8 onder c en f zijn op daggeldwerk eveneens van toepassing.

1.     B.    AANGENOMEN WERK
1a.    Alle aanbiedingen geschieden volgens bestek en tekeningen, voor zover deze niet afwijken van deze voorwaarden.
1b.    Tenzij anders is overeengekomen, is de aannemer gehouden zijn aanbieding gedurende tien dagen stand te doen.
1c.    Na de opdracht zullen partijen een aanvangsdatum overeenkomen en een werkplan opstellen. Indien dit niet geschiedt, mag de aannemer erop vertrouwen, dat hij binnen redelijke tijd na de opdracht het werk in redelijk tempo kan uitvoeren, mede gezien de aard van het betreffende project.
1d.    Het Nederlandse Recht is van toepassing.

2.     VERPLICHTINGEN VAN DE AANNEMER VAN STUCADOORSWERK
De aannemer verplicht zich, het zijne te doen om het op te dragen werk naar de bepalingen van de overeenkomt uit te voeren. Indien blijkt, dat voor het leveren van goed en deugelijk stucadoorswerk meer arbeid en materiaal moet worden besteed dan bij het aanvaarden van de opdracht redelijkerwijs te voorzien was, zal dat meerder door de opdrachtgever aan de aannemer op de wijze als van meer- en minderwerk worden vergoed. Wel zal de aannemer onmiddellijk na constatering van de afwijking overleg met de opdrachtgever openen, waarbij de aannemer het recht heeft ter staving zijn standpunt het deskundig advies van een door het Bedrijfsschap Stukadoors-, Terrazzo- en Steengaastellersbedrijf aan te wijzen instantie in te roepen. Indien de aannemer als gevolg van het niet tijdig aanbrengen van elektrische sanitaire, verwarmings- of andere installaties met het werk niet verder kan maar later terug moet komen, om het te voltooien, zal de opdrachtgever hem de daarvoor te maken extra kosten vergoeden. Wordt buiten de schuld van de aannemer de aanvangsdatum en/of het werkplan niet aangehouden, of wordt de aannemer niet binnen redelijke tijd na de opdracht in staat gesteld het werk in redelijk tempo uit te voeren, dan kan de aannemer niet aansprakelijk worden gesteld voor schade wegens te late oplevering, ook niet indien hij als gevolge van of in verband met die omstandigheden met een onvoldoende personeelsbezetting heeft gewerkt. Integendeel, in zulke gevallen is de opdrachtgever verplicht de aannemer zijn schade te vergoeden.
Onder voltooiing van het werk wordt verstaan, dat de aannemer het gemaakte werk slechts eenmaal voor zijn kosten zal repareren, nadat de normale aftimmeringen zijn verricht en de tegels zijn gezet. Dit eenmaal repareren kan slechts worden gevergd tot maximaal 2,5% van de aanneemsom. Indien voor de stucadoorswerkzaamheden glas is ingezet, heeft de aannemer niet de zorg dat het glas tijdens het stucadoren te beveiligen en na het stucadoren weer schoon te maken.
Ditzelfde geldt voor vooraf gezet tegelwerk, inclusief beschadiging daarvan.

3.     VERPLICHTINGEN VAN DE OPDRACHTGEVER
a.    Tenzij ander is overeengekomen, is de opdrachtgever verplicht zonder aanspraak op vergoeding, reien, mallen, plintlatten, water en elektriciteit, hijsmateriaal, alsmede opslagruimte voor materialen ter beschikking te stellen indien deze op of bij het werk aanwezig zijn. Het personeel van de aannemer heeft vrije toegang tot de aanwezige toiletten, schaftketen of kantines op of bij het werk. Van de toegangswegen tot en van de rijbaan of rijplaten op het werk kan de aannemer of zijn personeel een vrij gebruik worden gemaakt. Contactpunten voor elektra en water moeten bereikbaar zijn met kabels van 25 meter lengte.
b.    De opdrachtgever is verplicht, toegangswegen en aanvoerwegen dusdanig aan te leggen en te onderhouden, dat de materialen tot aan de ingang van het bouwwerk in volle ladingen kunnen worden gelost; indien de afstand tot de ingang van het bouwwerk meer dan 25 meter bedraagt, moet de opdrachtgever aan de aannemer alle daardoor veroorzaakte extra kosten - waaronder met name begrepen extra mankracht voor aanvoer materiaal en extra kosten door het niet in volle ladingen kunnen afleveren - vergoeden.
c.    De opdrachtgever is verplicht, er zorg voor te dragen dat het verrichten der stucadoorswerkzaamheden niet wordt belemmerd door graafwerkzaamheden
d.    Indien de opdrachtgever de levering van bepaalde materialen of de uitvoering van bepaalde onderdelen van het werk aan zich heeft voorbehouden, is hij aansprakelijk voor niet tijdige aanvoer of niet tijdige uitvoering.
e.    Indien tussen 15 oktober en 1 april aan enig bouwwerk stucadoorswerk moet worden verricht is de opdrachtgever verplicht aan de aannemer alle door dezen daardoor te lijden schade te vergoeden. Gedurende gemelde periode komt de verwarming van het project voor verantwoordelijkheid van de opdrachtgever.

4.     AANSPRAKELIJKHEID
De aannemer is slechts aansprakelijk voor gebreken en schade aan het door hem gemaakte werk, voor zover deze zijn te wijten aan nalatigheid of verkeerde handelingen van hemzelf of zijn personeel. Alle overige schade aan het werk is voor rekening van de opdrachtgever, dit geldt ook voor verkleuringen en andere schade ten gevolge van vorst, vocht of reparatie.
Loslaten van stucadoorswerk is alleen dan voor rekening van de aannemer, indien wordt aangetoond, dat verkeerde materialen en/of bewerkingen zijn aangewend. De vraag of de ondergrond als zodanig of door de staat waarin deze zich bevindt, geschikt is om daarop te stucadoren of te spuiten, komt voor verantwoordelijkheid van de opdrachtgever.
Indien een stucadoorswerk door vorst wordt beschadigd of vernietigd, geld de aansprakelijkheid voor de aannemer slechts voor stucadoorswerk, dan minder dan 24 uur van tevoren is aangebracht.

5.     MEER OF MINDER WERK RISICOREGELING
Wijzigingen in de opdrachten en meer- of minderwerk moeten worden verrekend, ook indien zij, in afwijking van het bepaalde art. 1646 van het Burgerlijk Wetboek, niet schriftelijk zijn opgedragen. In geval van wijzigingen van loonkosten, waaronder begrepen secundaire arbeidsvoorwaarden en sociale lasten, wordt deze verrekend. De geldende risicoregeling is van toepassing, met toepassing van de BNG-normen en als loonkostenbestanddeel voor stucadoorswerkzaamheden van 75%, tenzij een ander percentage wordt overeengekomen.

6.     MATERIALEN
a.    Tenzij ander is overeengekomen wordt van de materialen de normale handelskwaliteit geleverd en verwerkt. De aannemer draagt geen aansprakelijkheid voor gebreken aan het gebruikte materiaal, welke hem redelijkerwijs niet bekend konden zijn.
b.    Direct na inkoop van de materialen kan de aannemer opdrachtgever verzoeken de kosten verbonden aan de materialen aan het te vergoeden.

7.     OPLEVERING VAN HET WERK
a.    Het werk wordt geacht te zijn opgeleverd op het tijdstip dat de aannemer dit aan de opdrachtgever mededeelt en dit door of namens de opdrachtgever is opgenomen en goedgekeurd, dan wel de opdrachtgever het gebruik erover heeft genomen of het in gebruik heeft gegeven. Indien de opdrachtgever nalaat, na de voormelde mededeling aan de aannemer het werk op te nemen of in gebruik te doen nemen, zulks binnen een termijn van veertien dagen, wordt het geacht de goedkeuring te hebben verleend.
b.    Indien een bepaalde datum van oplevering is overeengekomen, wordt deze automatisch verlengd, indien stagnatie optreedt, welke de aannemer niet kan worden toegerekend, zoals onwerkbaar weer, staking, uitsluiting, oorlog, oorlogsgevaar of andere bijzondere omstandigheden, die als overmacht zijn aan te merken.

8.     BETALING
a.    Indien betaling in termijnen is overeengekomen, dient de betaling te geschieden uiterlijk 8 dagen nadat het bedrag opeisbaar is geworden.
b.    Materiaalkosten zijn direct na inkoop van de materialen opeisbaar en dienen ook dan te worden vergoed. Lid c is van overeenkomstige toepassing.
c.    Indien de opdrachtgever tussentijdse betalingsverplichtingen niet nakomt, is de aannemer bevoegd het werk stil te leggen, onverminderd zijn recht op vergoeding van schade, kosten en interesten.
d.    In gevallen niet bedoeld onder lid a. zal betaling geschieden binnen 30 dagen na indiening der nota, tenzij anders schriftelijk is overeengekomen.
e.    Reclames moeten, met redenen omkleed, binnen 30 dagen na oplevering van het gehele werk bij de aannemer worden ingediend. Daar is de mogelijkheid bezwaren tegen de nota in te dienen vervallen
f.     Indiening van reclames schorst niet de betalingsplicht van de opdrachtgever voor het gedeelte van het verschuldigde waarover geen verschil in de zin van artikel 9 bestaat.
g.    Bij niet-nakoming van de gestelde betalingsverplichtingen is de opdrachtgever een rente van 1% per maand verschuldigd, ingaande op de dag waarop het verschuldigde opeisbaar is geworden.

9.     GESCHILLEN - KOSTEN
Alle geschillen, welke ook (daaronder begrepen die, welke slechts door een der partijen als zodanig worden geschouwd) welke naar aanleiding van de overeenkomst van aanneming of van de overeenkomsten, welke daarvan het uitvloeisel mochten zijn tussen opdrachtgever en aannemer mochten ontstaan, zullen, tenzij de aannemer aan berechting via de gewone rechtspraak de voorkeur zou geven, in welk geval, indien een Rechtbank de zaak moet behandelen, naar keuze van de aannemer de Rechtbank van diens woonplaats of van diens plaats van vestiging bevoegd zal zijn, alleen en uitsluitend worden onderworpen aan het oordeel van een scheidsgerecht, gekozen uit de Raad van Arbitrage voor de Bouwbedrijven in Nederland, overeenkomstig de statuten van die Raad.
Indien de opdrachtgever de aannemer sommeert, zijn keuze tussen gewone rechtspraak en arbitrale rechtspraak te maken, zal de aannemer, bij gebreke van het doen van keuze geacht worden voor arbitrale rechtspraak te hebben gekozen.
Alle kosten, door de aannemer gemaakt voor de incasso van het hem toekomende, ook proceskosten, zullen hem door de opdrachtgever worden vergoed.

 

Naam bedrijf:

Stukadoorsbedrijf Dennis Kooij

Directeur:

Dennis Kooij

Adres:

Antoniszstraat 22

1752 AE  Sint Maartensbrug

Kamer van Koophandel:

37124142

Plaats inschrijving:

Alkmaar

Neem contact op


Locatie


Gegevens


  • Stukadoorsbedrijf Dennis Kooij
  • De Jagerstraat 12
  • 1752 AK Sint Maartensbrug
  • t: 06-50498112
  • info@stukadoordenniskooij.nl
  • Kvknr. 37124142

Uw vakman in regio Schagen!


Vraag uw offerte aan

Copyright 2023 - Stukadoorsbedrijf Dennis Kooij
Inloggen | Webbly - mooie websites | Ziber - Responsive of Adaptive? | Design by C-Designs